Przygotowanie przedsiębiorstw i ich pracowników do wdrażania poprzez szkolenia i związane z nimi doradztwo podzielone jest następujące etapy:
Przygotowanie zasobów dla zarządzania jakością w Firmie-stworzenia środowiska dla skutecznego wdrożenia SZJ.
Wyjaśnienie działań koniecznych dla wdrażania systemu jakości, sporządzenie analiz zasobów niezbędnych do wdrożenia SZJ w firmie.
Prawne aspekty Systemów Jakości.
Zapoznanie się z wymaganiami prawnymi obowiązującymi dla branży(firmy) koniecznych do uwzględnienia w trakcie wdrożenia SZJ, sporządzenie analizy stopnia spełniania wymagań prawnych, których spełnienie pozwoli wdrożyć SZJ.
Wymagania norm systemu zarządzania jakością ISO 9000.
Przeprowadzenie tzw. Auditu otwarcia na zgodność działań prowadzonych w poszczególnych procesach z wymaganiami normy ISO 9001:2008 określającego obszary które należy zmienić przed wdrożeniem SZJ. Ustalenie konkretnych zadań poszczególnym pracownikom i zespołom.
Wdrożenie systemów zarządzania jakością wg ISO 9001:2008.
Przekazanie praktycznej wiedzy niezbędnej do mapowania procesów, wykonanie i opracowanie dokumentacji SZJ ISO 9001:2008 w firmie.